28.10.2016

Trávení

Potřebovali byste trochu popohnat fungování vašeho trávení?
Zde je několik stravovacích tipů, které by neměly ve vašem jídelníčku chybět!
Dejte jim šanci!

Hlídejte si denní přísun vlákniny

Vláknina bývá nejčastěji spojována se správně fungujícím zažíváním. Jestliže máte problémy s trávením, může to být zapříčiněno právě nevhodnou skladbou jídelníčku s nedostatečným příjmem vlákniny. Její denní doporučená dávka pro zdravého člověka je 30 gramů. Výzkumy jasně prokazují, že denní příjem na osobu v České republice je 12 -15 g. Odborníci se shodují, že právě tento fakt může ukazovat na tak častý výskyt rakoviny tlustého střeva.

Proč právě vláknina?

Vláknina působí jako prevence řady onemocnění. Ať už se jedná o kardiovaskulární onemocnění, obezitu či některá nádorová onemocnění. Je dokázáno, že lidé, kteří konzumují dostatečné množství vlákniny, trpí civilizačními nemocemi mnohem méně než ti, kteří její přísun ve svém jídelníčku podcenili.

Chlorella proti bolesti břicha, pálení žáhy, průjmu nebo nadýmání, je skvělá volba!

Všechny tyto trávicí problémy mohou mít společného činitele, kterým bývá nechvalně proslulý stres. Každý člověk má své vlastní nastavení, a tak se stresovými situacemi vypořádáváme různě. Zatímco někdo trpí při stresu zácpou, druhý řeší komplikace s nadýmáním či průjmem. Některé potraviny mají schopnost snižovat míru stresu. Hitem poslední doby je chlorella. Řasa chlorelly napomáhá udržovat růst prospěšné střevní mikroflóry a udržovat normální střevní funkci. To mnozí ocení především v případě pocitu nadýmání a plynatosti. Její další výhodou je schopnost udržovat normální hladinu cholesterolu v krvi.

Co ještě vhodné dodat do jídelníčku?

Velmi výhodné jsou z tohoto hlediska ořechy, které zbavují psychického napětí, nervozity, podrážděnosti a posilují imunitní systém. Jejich nevýhodou je, že mnoho jedinců má na ořechy nepříjemné alergie.



UniLakt® KLASIK, SKOŘICE a ČOKO jsou na trhu uváděny jako doplňky stravy.